En portabel skanner är beställd

Nu mina damer och herrar ska mitt liv snart bli mycket enklare.

Som många av er vet har jag inget speciellt kontor utan har allt jag behöver för att kunna arbeta med mig i ryggsäcken. En funktion som jag inte lyckats få in i kitet är skanner. I uppdrag jobbar jag mycket med handskisser som ett sätt att visualisera skärmbilder, funktioner och göra storyboards. Dessa skisser ska oftast så snart som möjligt publiceras i Moodcase, mail eller annat informationssystem.

Jag brukar enbart använda lösa A4 papper eftersom de går att lägga ut, flytta runt och sätta upp på tavlor också. Nu givet att jag bara behöver skanna enkla kopieringspapper borde alltså en mycket enkel liten apparatur göra mig lycklig.

Jag hittade den här skannern på nätet och la genast in beställning hos Dustin.

To be continued!

/ M

2 Responses to En portabel skanner är beställd

  1. […] fötter från Dustin i min förra post berättade jag att en portabel skanner var inköpt för att hantera alla de konceptskisser jag […]

  2. […] i min hand efter raska fötter från Dustin i min förra post berättade jag att en portabel skanner var inköpt för att hantera alla de konceptskisser jag […]

Leave a Reply

