Lärare på Berghs

Det har flutit massa vatten under broarna sen jag bloggade senast i somras.

En av höjdpunkterna är att jag börjat undervisa på Berghs. Min kurs hamnar om Interaktiv Reklam och Design och Eleverna är yrkesaktiva på byråer och frilansare som vill bli bättre på att hantera digitala kampanjer. Man skulle kunna säga att min elever befinner sig ungefär där jag befann mig vid milennieskiftet. Det jag försöker åstadkomma är den utbildning jag själv skulle ha velat gå igenom.

Det som är intressant med digitala kampanjer är, förutom att internet och andra digitala medier ställer gamla sanningar om reklam på huvudet, at det faktiskt är ett IT-projekt i miniatyr. Min styrka är inte att producera reklam interaktivt eller inte men jag har rätt bra koll på hur man producerar IT-projekt. För att få koll på reklamdelen har jag bjudit in alla de föreläsare vilket är otroligt intressant. Jag kan på det här sättet själv få lyssna på de föreläsare jag själv velat lyssna på länge.

Det som jag känner att jag kan tillföra på kursen är de metoder och arbetssätt för designa interaktiva produkter  jag tagit fram under de senare åren. I kursen har jag lagt in till exempel är skissteknik, storyboarding, effektstyrning och användningstester.

Det här ska bli kul!

/ Mårten

Leave a Reply

